Als een direct-to-consumer merk

Volgens een nieuwe studie van Diffusion veroveren direct-to-consumer bedrijven steeds meer van de Amerikaanse retailmarkt op basis van hun voordelen: gemak, productkwaliteit, en snelle en gratis (of goedkope) verzending. Driekwart van de Amerikanen verwacht in de komende vijf jaar minstens 40% van hun goederen te kopen bij direct-to-consumer (D2C) bedrijven, zo blijkt uit de “2018 Direct-to-Consumer Purchase Intent Index” van Diffusion.

Toch zijn er volgens Diffusion grenzen. Slechts 9% van de Amerikanen gelooft dat de klantenservice van D2C-merken beter is dan die van traditionele merken, en slechts 7% denkt dat het terugsturen van producten naar D2C-merken makkelijker is… Zes procent van de Amerikanen kiest voor D2C-bedrijven omdat ze automatisch dingen verzenden die ze dagelijks gebruiken.

Volgens een nieuw rapport van e-commerce solutions bedrijf PipeCandy, heeft slechts 2% tot 3% van de jongere D2C merken meer dan $1 miljard online omzet, wat suggereert dat traditionele handelaren nog steeds het merendeel van de omzet voor hun rekening nemen.

Inzicht in duiken

E-rise commerce’s wordt gevoed door een combinatie van prijs, kwaliteit en gemak. Gratis verzending en terugbetalingen zijn twee van de meest uitdagende aspecten voor pure-play e-commerce bedrijven omdat ze online met klanten moeten kunnen communiceren.

Tussenpersoon

Sociale media helpen bij de laatste moeilijkheid. Amazon, Facebook, Instagram en andere sociale netwerken hebben de traditionele winkelcentra en retailers vervangen als de nieuwe tussenpersonen.

Dit betekent echter niet dat het goedkoop is. “Alle direct-to-consumer-bedrijven concurreren via dezelfde kanalen, jagen op dezelfde klanten – voornamelijk millennials – waardoor de gemiddelde [kosten van klantenwerving] stijgen. “CAC is de nieuwe huur, volgens sommigen in de sector.”

Dat is wat we daar zien. Direct-to-consumer merken, zoals Warby Parker, Casper en Untuckit, hebben allemaal honderden fysieke winkels geopend. Retourzendingen blijven een probleem voor online gamers omdat klanten de goederen pas grondig kunnen inspecteren als ze ze in levende lijve hebben gezien. Volgens GPShopper, een dienst van Synchrony, koopt het merendeel van de klanten (58%) kleding bij al lang bestaande fysieke winkels, 44% koopt schoenen/schoenen, 38% koopt huishoudelijke artikelen zoals potten en pannen bij al lang bestaande retailers en 23% koopt schoonheidsproducten bij al lang bestaande retailers.

Hoewel veel mensen denken dat aankopen in de winkel dood zijn, is dat niet het geval. GPShopper mede-oprichter en CMO Maya Mikhailov vertelde Retail Dive dat “nieuwigheidstechnologie ongetwijfeld de retail heeft veroverd door shoppers in staat te stellen aankopen te doen rechtstreeks via Instagram of augmented reality (AR) compatibele apps.” Maar winkels moeten niet vergeten dat sommige old-school technieken nog niet zijn vervaagd, wat betekent dat ze niet alleen kunnen vertrouwen op aankopen via sociale media.

Volgens retailconsultant Bob Phibbs, CEO van retailconsultancy The Retail Doctor, zullen consumenten overstappen op online aankopen als winkels geen gebruik maken van hun eigen kerndifferentiators, zoals klantenzorg ter plaatse en de mogelijkheid om de koopwaar te voelen, aan te raken en te proberen.

In een interview met Retail Dive zei hij: “Winkels hebben de klanten geleerd dat het een rotzooitje is als ze door die deuren lopen.” Zolang winkels plezierige plekken zijn om te winkelen, kunnen er meer diepgaande ontdekkingen worden gedaan, vervolgde hij. In werkelijkheid draait e-commerce om “Ik weet wat ik wil, en ik wil het nu.” Een t-shirt is niet de reden waarom ik deze keer op Amazon zal winkelen. Er is geen plezier in online winkelen. We kopen het om het achter de rug te hebben. Maar het probleem is dat de meeste winkeliers hun werknemers niet leren hoe ze dat moeten doen. Ze zijn in de veronderstelling dat ze evenveel geld kunnen verdienen als in 1960.