De consumenten van vandaag hebben een enorme invloed. Het is aan hen om uw product of dienst te onderzoeken en tot hun eigen conclusies te komen.

Bovendien zijn ze eerder geneigd om hun vrienden om aanbevelingen te vragen of online reviews te raadplegen dan contact op te nemen met een verkoper.

Hoe heeft u uw marketingaanpak aangepast aan de behoeften van de hedendaagse consument op het gebied van onderzoek, winkelen en koopgedrag?

Om dit te bereiken, moet u een grondige kennis hebben van de koopgewoonten en motivaties van uw doelpubliek, evenals van uw gespecialiseerde markt.

Wat is het doel van marktonderzoek, en waarom is het zo belangrijk?

U kunt marktonderzoek gebruiken om de levensvatbaarheid van een nieuw product te valideren, uw team te helpen bij het verbeteren van een bestaand product, of inzicht te krijgen in de merkperceptie om ervoor te zorgen dat uw team de waarde van uw bedrijf op de doelmarkt effectief overbrengt.

Hoewel marktonderzoek licht kan werpen op de huidige situatie van een bepaalde bedrijfstak, is het verre van een betrouwbare bron van informatie over de koopgewoonten van potentiële klanten. Het kan weken of zelfs maanden duren voordat marktonderzoekers een volledig beeld van het commerciële landschap hebben opgebouwd.

Een van deze categorieën kan u helpen uw klanten beter te begrijpen en hen een waarde te bieden die geen enkel ander bedrijf hen momenteel biedt.

Met uw kennis van de sector en uw huidige klantenkring zou u in staat moeten zijn om weloverwogen beslissingen te nemen. Bedenk echter wel dat marktonderzoek nog veel meer voordelen heeft. Twee dingen moeten in gedachten worden gehouden:

Concurrenten hebben ook veteranen in de sector en een consumentenbestand om uit te putten. Als uw directe middelen gelijkwaardig zijn aan die van uw concurrentie, kunt u een voorsprong hebben op de concurrentie. Antwoorden zoeken bij een groter aantal mensen kan u een voordeel opleveren.
De attitudes van één marktsegment vertegenwoordigen niet die van de hele markt. Ze zijn een momentopname van de attitudes van de bestaande klantenbasis van uw merk.
Naarmate het jaar 2022 nadert, zal de markt voor marktonderzoeksdiensten naar verwachting snel groeien, wat wijst op een grote belangstelling voor dit gebied. Een samengestelde jaarlijkse groei van 5% zal de markt naar schatting van ongeveer $ 75 miljard in 2021 naar $ 90,79 miljard in 2025 brengen.

Waarom is het precies nodig om marktonderzoek te doen?

U kunt uw klanten ontmoeten waar ze zijn door marktonderzoek uit te voeren. Dit wordt steeds belangrijker naarmate het ruisniveau in onze digitale en analoge werelden toeneemt. U kunt uw product of dienst aantrekkelijker maken voor uw doelmarkt door de tijd te nemen om meer te weten te komen over hun behoeften, problemen en beoogde resultaten.

Andere zaken die van invloed zijn op uw bottom line zijn terug te vinden in marktonderzoek, zoals:

Onderzoek uitgevoerd door uw doelgroep en huidige consumenten
Welke andere bedrijven wenden zich tot hen voor informatie, opties of aankopen in uw marktsegment?
Wat is hot in uw vakgebied en bij uw doelgroep?
Wat zijn de demografische gegevens van uw klanten en met welke problemen hebben zij te maken?
Wat motiveert uw doelgroep om aankopen te doen en te converteren?
Merken, producten en onderwerpen die de consument interesseren
Bestaande onvervulde of onderbediende behoeften van klanten die kunnen worden omgezet in een verkoopkans als de bedrijfsactiviteiten waarin u investeert
Percepties van de kosten van een specifiek product of dienst
Uiteindelijk stelt marktonderzoek u in staat informatie te verzamelen uit een grotere steekproef van uw doelpubliek, vooroordelen en vooroordelen te elimineren zodat u de attitudes van klanten bij de wortel kunt aanpakken. Als u zich bewust bent van het bredere plaatje, kunt u betere zakelijke oordelen vellen.